Incomfort

Waar en hoe kan ik de keteldruk in de app zien?

In de Incomfort app kunt bij het onderdeel ‘Real time’ de waterdruk van uw cv-systeem zien (‘Real time’ is één van de vijf iconen die u onderin de app ziet, als u eenmaal een ketel heeft geselecteerd). Om een goede werking van de cv-installatie te garanderen dient de druk in de installatie bij een koude installatie tussen de 1 en 2 bar te zijn.

Mijn app geeft aan dat ik geen verbinding heb, wat is er aan de hand?

Problemen met de verbinding kan meerdere oorzaken hebben, zo kan het liggen aan de verbinding met het internet of aan de verbinding met de ketel. De lampjes op de gateway geven hiervan een aanduiding. In onze storingswijzer kunt u de verschillende verbindingsproblemen en de daarbij horende oplossingen vinden.

  Bekijk storingswijzer

Mijn weekschema lijkt niet te werken, wat nu?

Het is bij gebruikers niet altijd duidelijk wanneer het weekschema actief is. Het is belangrijk dat in het thermostaatscherm van deze app ‘weekschema’ op actief staat; oftewel deze moet rood van kleur zijn.

Mocht u de temperatuur tijdelijk willen verhogen of verlagen, dan kunt u dat gewoon doen op de thermostaat van de app (zolang ‘weekschema’ maar rood, dus actief, blijft) of via de Honeywell thermostaat bij u aan de muur. Wanneer het volgende setpunt in het weekschema  is bereikt, dan zal het weekschema de ingestelde temperatuur volgens het schema weer toepassen.

Hoe maak ik een weekschema?

U kunt via de knop hieronder het PDF-bestand downloaden.

Hoe maak ik een weekschema?

Kunnen andere gezinsleden via de Incomfort app op hun eigen telefoon ook de temperatuur regelen?

Ja, dat is mogelijk. Iedere gebruiker kan op zijn/haar telefoon de Incomfort app installeren en een eigen account aanmaken. Als de gebruiker naar ‘Beschikbare ketels’ gaat in de app zullen ze automatisch alle beschikbare ketel(s) zien (wel moeten de andere gebruikers op hetzelfde netwerk zitten als de gateway, net zoals bij het koppelen van de ketel). Als de gebruiker op de betreffende ketel klikt dan krijgt het gebruikersaccount dat als eerste de ketel heeft toegevoegd een melding (verzoek) om aan te geven of hij/zij het goed vindt dat het andere account toegang krijgt tot de ketel. Als de eerste gebruiker dit verzoek bevestigt, dan wordt de ketel gedeeld tussen de twee accounts en kunnen meerdere gebruikers de ketel bedienen.

Mijn app kan de gateway niet vinden, hoe kan dit?

Zorg er voor dat deze punten werken:

  • De gateway staat aan;
  • De gateway is verbonden met het internet. De netwerkkabel is aangesloten op poort 1 van de router;
  • Er staat stroom op de gateway, er branden lampjes op de gateway;
  • De smartphone staat in de wifi-modus.

Bekijk ook de video handleiding van de Gateway.

Hoe koppel ik de Incomfort gateway aan mijn ketel?

Voor een volledige installatie kunt u de stap-voor-stap uitleg uit onderstaande video bekijken.

Met welke cv-ketel werkt de Incomfort App?

De Incomfort app werkt in combinatie met alle typen Intergas Kombi Kompakt HRE of HReco ketels vanaf bouwjaar 2014. Al in het bezit van een HRE of HReco toestel? U vindt het bouwjaar van uw cv-toestel terug op het garantiebewijs of op het typeplaatje onder op uw toestel. Indien het serienummer begint met het getal 14 dan heeft u de beschikking over een toestel uit bouwjaar 2014 en kunt u zonder problemen gebruik maken van het Intergas incomfort systeem.

Waar is Incomfort verkrijgbaar?

Incomfort is verkrijgbaar via de installateur. Vraag bij uw installateur naar de mogelijkheden.

  Zoek een installateur

Ik wil graag de fabrieksinstellingen herstellen op mijn gateway, hoe doe ik dit?

Let op! Eventuele handmatig ingestelde netwerkverbindingen worden hiermee ongedaan gemaakt.

  • Haal de netadapter uit de gateway en sluit deze na circa 10 seconden weer aan;
  • Terwijl de 5 lampjes branden, haal de netwerkadapter er opnieuw uit;
  • De fabrieksinstellingen worden hersteld wanneer lampje 1 uit gaat en de andere 4 lampjes aan blijven;
  • Zo nodig, herhaal stap 1 en 2.

Bekijk ook de video handleiding van de Gateway.

Wat betekenen de lampjes op de gateway?

Er is een rode gateway met rode lampjes, deze gateway is verkrijgbaar vanaf 2014. En er is een zwarte Intergas gateway met lichtgevende cijfers, deze vervangt vanaf 2018 de rode gateway.  De cijfers of lampjes geven de status van de gateway weer. De betekenis van de lampjes is op beide gateways gelijk. De lampjes betekenen het volgende:

  • Lampje 1 (PWR): De Intergas gateway heeft netvoeding;
  • Lampje 2 (WAN): Er is verbinding tussen de gateway en de Intergasserver;
  • Lampje 3 (LAN): Er is verbinding tussen de gateway en het lokale thuisnetwerk;
  • Lampje 4 (RF): Er is verbinding tussen de gateway en het cv-toestel;
  • Lampje 5: Controlelampje.

Bekijk ook de video handleiding van de Gateway.

Lampje 1 knippert, lampje 2 is uit en lampje 3 en 4 branden, wat is er aan de hand?

Als dit het geval is dan is er geen response van de Intergasserver. Mogelijke oorzaken of oplossingen:

  • Controleer of er een werkende internetverbinding is;
  • Er is onderhoud of een storing aan de Intergasserver, probeer het een uur later nogmaals. Lukt het dan nog niet, neem contact op met ons via comforttouch@intergasverwarming.nl of via 0524-512345.
De eerste drie lampjes branden, wat is er aan de hand?

De gateway maakt door middel van een RF-signaal verbinding met de ketel. Als enkel de eerste drie lampjes branden is er iets mis met deze verbinding. Voor een goede werking moet de gateway niet in de buurt van grote metalen objecten geplaatst worden. Verdere oplossingen of oorzaken zijn:

  • Het cv-toestel is nog niet gekoppeld, voer de koppelingsprocedure uit;
  • Controleer, als de koppelingsprocedure niet lukt, of de ketel geschikt is voor RF-communicatie;
  • De gateway is in een metalen behuizing geplaatst;
  • De RF-verbinding is niet sterk genoeg. Indien mogelijk probeer de afstand tussen de cv-ketel en de gateway te verkleinen;
  • Indien mogelijk, probeer de afstand tussen de gateway en grote metalen objecten te vergroten.
De lampjes 1 en 3 knipperen op mijn gateway, wat betekent dit?

Als dit het geval is dan is er geen DHCP-server gevonden in uw netwerk. Deze server zorgt voor de toewijzing van ip-adressen binnen uw netwerk. Mogelijke oplossingen:

  • Zet de DHCP aan in de router;
  • Stel de netwerkinstellingen van de gateway statisch in, raadpleeg de handleiding voor meer informatie.

Bekijk ook de video handleiding van de Gateway.

Alleen lampje 1 brandt op mijn Intergas gateway, wat is er aan de hand?

Als er maar 1 lampje brandt, dan heeft de gateway alleen netvoeding en is er verder geen verbinding met het internet of met de cv-ketel.

Mogelijke oplossingen/oorzaken:

  • Controleer of er een werkende internetverbinding is;
  • Controleer of de router of switch, waarmee de gateway verbonden is, aanstaat;
  • Controleer of de internetkabel correct functioneert;
  • Controleer of de internetkabel goed in de router of switch is gedrukt.

Bekijk ook de video handleiding van de Gateway.