Storingswijzer

Ik wil graag de fabrieksinstellingen herstellen op mijn gateway, hoe doe ik dit?

Let op! Eventuele handmatig ingestelde netwerkverbindingen worden hiermee ongedaan gemaakt.

  • Haal de netadapter uit de gateway en sluit deze na circa 10 seconden weer aan;
  • Terwijl de 5 lampjes branden, haal de netwerkadapter er opnieuw uit;
  • De fabrieksinstellingen worden hersteld wanneer lampje 1 uit gaat en de andere 4 lampjes aan blijven;
  • Zo nodig, herhaal stap 1 en 2.

Bekijk ook de video handleiding van de Gateway.

Wat betekenen de lampjes op de gateway?

Er is een rode gateway met rode lampjes, deze gateway is verkrijgbaar vanaf 2014. En er is een zwarte Intergas gateway met lichtgevende cijfers, deze vervangt vanaf 2018 de rode gateway.  De cijfers of lampjes geven de status van de gateway weer. De betekenis van de lampjes is op beide gateways gelijk. De lampjes betekenen het volgende:

  • Lampje 1 (PWR): De Intergas gateway heeft netvoeding;
  • Lampje 2 (WAN): Er is verbinding tussen de gateway en de Intergasserver;
  • Lampje 3 (LAN): Er is verbinding tussen de gateway en het lokale thuisnetwerk;
  • Lampje 4 (RF): Er is verbinding tussen de gateway en het cv-toestel;
  • Lampje 5: Controlelampje.

Bekijk ook de video handleiding van de Gateway.

Lampje 1 knippert, lampje 2 is uit en lampje 3 en 4 branden, wat is er aan de hand?

Als dit het geval is dan is er geen response van de Intergasserver. Mogelijke oorzaken of oplossingen:

  • Controleer of er een werkende internetverbinding is;
  • Er is onderhoud of een storing aan de Intergasserver, probeer het een uur later nogmaals. Lukt het dan nog niet, neem contact op met ons via comforttouch@intergasverwarming.nl of via 0524-512345.
De eerste drie lampjes branden, wat is er aan de hand?

De gateway maakt door middel van een RF-signaal verbinding met de ketel. Als enkel de eerste drie lampjes branden is er iets mis met deze verbinding. Voor een goede werking moet de gateway niet in de buurt van grote metalen objecten geplaatst worden. Verdere oplossingen of oorzaken zijn:

  • Het cv-toestel is nog niet gekoppeld, voer de koppelingsprocedure uit;
  • Controleer, als de koppelingsprocedure niet lukt, of de ketel geschikt is voor RF-communicatie;
  • De gateway is in een metalen behuizing geplaatst;
  • De RF-verbinding is niet sterk genoeg. Indien mogelijk probeer de afstand tussen de cv-ketel en de gateway te verkleinen;
  • Indien mogelijk, probeer de afstand tussen de gateway en grote metalen objecten te vergroten.
De lampjes 1 en 3 knipperen op mijn gateway, wat betekent dit?

Als dit het geval is dan is er geen DHCP-server gevonden in uw netwerk. Deze server zorgt voor de toewijzing van ip-adressen binnen uw netwerk. Mogelijke oplossingen:

  • Zet de DHCP aan in de router;
  • Stel de netwerkinstellingen van de gateway statisch in, raadpleeg de handleiding voor meer informatie.

Bekijk ook de video handleiding van de Gateway.

Alleen lampje 1 brandt op mijn Intergas gateway, wat is er aan de hand?

Als er maar 1 lampje brandt, dan heeft de gateway alleen netvoeding en is er verder geen verbinding met het internet of met de cv-ketel.

Mogelijke oplossingen/oorzaken:

  • Controleer of er een werkende internetverbinding is;
  • Controleer of de router of switch, waarmee de gateway verbonden is, aanstaat;
  • Controleer of de internetkabel correct functioneert;
  • Controleer of de internetkabel goed in de router of switch is gedrukt.

Bekijk ook de video handleiding van de Gateway.