- Mijn Comfort Touch app toont de melding ‘Gateway niet bereikbaar’ wat is er aan de hand?
Verstoring Comfort Touch App
De cijfers of lampjes op de gateway geven de status van de verbinding weer. De lampjes betekenen het volgende:
Lampje 1 (PWR): De Intergas gateway heeft netvoeding;
Lampje 2 (WAN): Er is verbinding tussen de gateway en de Intergasserver;
Lampje 3 (LAN): Er is verbinding tussen de gateway en het lokale thuisnetwerk;
Lampje 4 (RF): Er is verbinding tussen de gateway en het cv-toestel;
Lampje 5: Controlelampje.Indien de eerste vier lampjes of cijfers branden is er sprake van een correcte verbinding. Mocht de melding ‘Gateway niet bereikbaar’ desondanks toch in beeld komen in uw App, controleer op uw telefoon dan de tijdsinstellingen.
In sommige gevallen staat de tijd op uw telefoon niet op automatisch, maar op handmatig. Hierdoor kan er een verschil in de tijdswaarneming zitten tussen uw toestel en de Intergas gateway. Loopt uw toestel voor op de huidige tijd dan kan dat de melding ‘gateway niet bereikbaar’ veroorzaken.
Ons advies is om de tijdsinstelling op uw toestel op automatisch te zetten. In de meeste gevallen verhelpt dit het probleem. Raadpleeg de handleiding van uw toestel om te zien hoe u dit doet.
- Ik wil graag de fabrieksinstellingen herstellen op mijn gateway, hoe doe ik dit?
Let op! Eventuele handmatig ingestelde netwerkverbindingen worden hiermee ongedaan gemaakt.
- Haal de netadapter uit de gateway en sluit deze na circa 10 seconden weer aan;
- Terwijl de 5 lampjes branden, haal de netwerkadapter er opnieuw uit;
- De fabrieksinstellingen worden hersteld wanneer lampje 1 uit gaat en de andere 4 lampjes aan blijven;
- Zo nodig, herhaal stap 1 en 2.
Bekijk ook de video handleiding van de Gateway.