Haal alles uit het Service Dashboard

Graag willen wij u op deze pagina blijven informeren over de nieuwste ontwikkelingen rondom het Intergas service dashboard. Hier vindt u regelmatig updates over nieuwe functionaliteiten, handige tips & tricks om optimaal gebruik te maken van alle mogelijkheden en tijd te besparen met slimme inzichten. Daarnaast delen we andere relevante informatie die u helpt het dashboard zo efficiënt mogelijk in te zetten.

Koppel procedure 

De koppeling tussen een installateur en een consument begint in de app van de consument. Om het koppelproces te activeren, zijn er enkele voorwaarden: de consument moet ingelogd zijn in de Comfort Touch app en de app dient verbonden te zijn met het toestel. Het is dus essentieel dat de consument vooraf is ingelogd met een account en dat de app al verbonden is met het toestel voordat de koppeling kan plaatsvinden.

Stappenplan koppelproces

Stap 1: In de Comfort touch app gaat de consument via het menu naar “Service” en kiest voor “Code genereren”.

Stap 2: Vervolgens kan de consument de code in de app kopiëren (met de vierkantjes naast de code) en delen met de installateur. Zie code en vierkantjes:

Stap 3: De installateur kan vervolgens het toestel toevoegen aan het dashboard via het Plus symbool in het toestellen overzicht (zie rood omcirkeld).

Stap 4: Vervolgens kan de installateur de door de consument uit de app gedeelde code invoeren. Door te klikken op “Aanvraag versturen” wordt het gekoppelde toestel toegevoegd aan de lijst toestellen van de installateur.

De gekozen procedure voor het koppelen van nieuwe toestellen zorgt ervoor dat de consument altijd betrokken is bij het delen van de prestatie data van zijn of haar toestel.

Stappenplan ontkoppelproces (consument)

Wanneer de consument wil stoppen met het delen van data met de installateur (bijvoorbeeld bij verhuizing of bij een nieuw service contract met een andere installateur), dan kan de consument de verbinding met de installateur ontkoppelen in de Comfort Touch app.

Stap 1: De consument gebruikt de button “Intrekken” rechts bovenin het service menu van de app.

Stap 2: De consument bevestigt dat hij of zij wenst te ontkoppelen door op “OK” te klikken.

Wanneer een toestel door een consument wordt ontkoppeld, blijft het toestel zichtbaar in uw lijst, maar met de melding ‘detailtoegang ingetrokken’. Dit voorkomt verwarring, zodat u niet merkt dat er minder toestellen in uw dashboard staan dan voorheen.

Als u het toestel volledig uit uw overzicht wilt verwijderen, kunt u dit doen door op het prullenbak-icoon te klikken.

Stappen ontkoppelproces installateur

Ook de installateur kan zelf de verbinding met het toestel ontkoppelen. Zet de volgende stappen om een toestel te ontkoppelen:

Stap 1: Ga in het Service Dashboard naar een gekoppeld toestel.

Stap 2: Ga naar ‘opties’ en klik vervolgens op “koppeling met dit toestel verbreken”

Stap 3: klik op “Ik wil deze koppeling verbreken”.

Het toestel zal nu niet meer in het toestel overzicht van de installateur voorkomen, maar blijft beschikbaar om weer gekoppeld te worden via het koppelproces met de gegenereerde code uit de Comfort Touch app.

Koppeling klantgegevens met serienummers uit oude omgeving halen

Vanaf 1 april 2025 zijn we volledig over naar het nieuwe Service Dashboard van Intergas. Vanwege de AVG wetgeving mogen wij geen ruimte meer laten voor de installateur om de persoonlijke gegevens van de consument op te slaan in het Service Dashboard. Omdat de installateur contract houder is met de gebruiker van het toestel, dienen de persoonlijke gegevens van de consument ook bij de installateur te worden opgeslagen.

De koppeling tussen de klantgegevens in uw eigen omgeving en de serienummers van uw klanten is in het Service Dashboard eenvoudig te maken in het referentieveld in het toestel overzicht. Zo ziet u in het overzicht van toestellen ook gelijk uw referentie terug. De zoekfunctie stelt u in staat om op basis van serienummer en referentie het juiste toestel te vinden.

De klantgegevens zijn tot 1 april 2025 voor u beschikbaar in het oude service dashboard, met deze klantgegevens bent u in de gelegenheid om uw eigen referentie te maken in het nieuwe dashboard.