- Hoe weet ik wie mijn installateur is?
U vindt de installateur van uw cv-ketel terug op de ingevulde garantiekaart of de aankoopnota van het toestel. Als u niet beschikt over de garantiekaart of aankoopnota en niet weet wie het toestel bij u in de woning heeft geplaatst dan kunt u via “Zoek installateur” en het invullen van uw postcode of woonplaats een installateur bij u in de omgeving vinden. Heeft u een huurwoning dan kunt u contact opnemen met uw verhuurder of woningbouwvereniging.
- Kan ik een onderhoudscontract afsluiten bij Intergas?
Nee, Intergas is fabrikant van de Intergas CV-ketels. Wij bieden niet de mogelijkheid tot het afsluiten van een onderhoudscontract. Voor het uitvoeren van onderhoud kunt u contact opnemen met uw installateur of een service- en onderhoudsorganisatie.
- Er is onderhoud nodig aan mijn ketel, kan ik bij Intergas een afspraak maken?
Nee, dit is niet mogelijk. De installateur van uw cv-ketel is de aangewezen persoon voor onderhoud aan uw cv-ketel. U vindt de installateur van uw cv-ketel terug op de ingevulde garantiekaart of op de aankoopnota van het toestel. Indien u een onderhoudscontract heeft afgesloten kunt u contact opnemen met het servicebedrijf. Dit is ongeacht de leeftijd van het toestel, dus ook in de eerste twee jaar van de fabrieksgarantie. Heeft u een huurwoning neem dan contact op met uw verhuurder of woningbouwvereniging.
- Hoe vaak moet er onderhoud aan mijn cv-ketel plaatsvinden?
Het uitgangspunt is om uw toestel ten minste één keer per twee jaar te laten controleren en onderhouden door een gecertificeerd installateur.
Uw installateur kan op basis van bijvoorbeeld het aantal draaiuren van het toestel het onderhoudstermijn aanpassen. Bij vragen over onderhoud willen wij u adviseren om contact op te nemen met uw installateur.