Hulp & Advies

Hoe kan ik mijn Comfort Touch Account verwijderen?

Via de Comfort Touch App is het mogelijk om zelf je Comfort Touch account te verwijderen. Doorloop hiervoor onderstaande stappen:

  1. Klik op de menuknop
  2. Ga naar de instellingen
  3. Klik op ‘profiel bekijken of wijzigen’
  4. Klik op ‘wijzig’
  5. Klik rechtsbovenin op de knop ‘verwijder’
  6. Klik op ‘Account permanent verwijderen’

Welke gegevens worden er verwijderd?
Bij verwijdering worden persoonlijke gegevens met betrekking tot uw account verwijderd. Hieronder vallen (maar zijn niet beperkt tot) zaken zoals: uw naam, e-mailadres, wachtwoord, thuisadres en telefoonnummer, maar bijvoorbeeld ook gegevens zoals de naam die u aan uw cv-ketel hebt gegeven, of de namen en temperaturen in uw weekprogramma en het weekprogramma zelf.

Gegevens met betrekking tot het fysieke verwarmingstoestel worden behouden, maar zijn niet langer gekoppeld aan het account of de gateway. Deze gegevens worden ook niet meer bijgewerkt nadat het account is verwijderd. Apparaatinstellingen en eigenschappen die behouden blijven, omvatten: statistische- en gebruiksinformatie met betrekking tot de verwarming (tot het moment van verwijdering) en het IP- en MAC-adres van de gekoppelde gateway.

De gebruikswaarden voor gas in de App wijken af van de waarden van de gasmeter.

De gebruikswaarden voor gas zijn gebaseerd op het geleverd vermogen zoals door de ketel wordt geregistreerd. U ketel registreert het geleverd vermogen voor CV en warm water gebruik. Op basis hiervan wordt het gasverbruik berekend. Dit kan enigszins afwijken van het werkelijk gasgebruik zoals door uw gasleverancier wordt opgegeven. De waarden van uw gasleverancier zijn te allen tijde leidend.

Bij grote afwijkingen (> 20 %) moet de instelwaarde van parameter P. (P punt) worden gecontroleerd door uw installateur.

Met welke thermostaten werkt de Intergas Gateway?

De Intergas Gateway werkt alleen naar behoren samen met de Intergas Comfort Touch Thermostaat en daarnaast met de Honeywell Round Modulation en Honeywell Round RF (T87RF2025) thermostaten.

Kunnen meerdere gebruikers op hun eigen telefoon op afstand de temperatuur regelen?

Ja, dat is  in de Comfort Touch App mogelijk. Iedere gebruiker kan op zijn eigen telefoon de Comfort Touch App installeren. De hoofdgebruiker bepaalt altijd wie er toegang heeft tot het op afstand beheren van het cv-toestel. De hoofdgebruiker is diegene die als eerste een account heeft aangemaakt in de Comfort Touch App en vervolgens het installatieproces succesvol heeft doorlopen om een ketelkoppeling tot stand te brengen. Om als gastgebruiker toegang te krijgen volg je de volgende stappen:

  1. Download de Comfort Touch App.
  2. Maak een nieuw account aan.
  3. Doorloop het installatieproces. Let op! Hiervoor dien je met hetzelfde wifi-netwerk verbonden te zijn als waar de Intergas Gateway op is aangesloten.
  4. Selecteer de Gateway. Hierna volgt de melding dat er één of meerdere bestaande CV-ketels zijn gevonden. Je kunt je aanmelden als gastgebruiker door een verzoek te sturen (klik op de naam van de hoofdgebruiker).
  5. De hoofdgebruiker dient het verzoek te accepteren. Als de hoofdgebruiker het verzoek accepteert kan de gastgebruiker de Comfort Touch App gebruiken.

Let op! Dit is niet altijd van toepassing voor klanten van Feenstra en Warmgarant.

Hoe werkt de Comfort Touch App?

Bekijk onderstaande video voor een korte uitleg / handleiding van de Comfort Touch App.

Met welke ketels werkt de Comfort Touch App?

De Comfort Touch app werkt in combinatie met alle typen Intergas Kombi Kompakt HRE of HReco cv-ketels vanaf bouwjaar 2014. Daarnaast functioneert de Comfort Touch app ook met de nieuwe Xtreme cv-ketels. De Intergas Gateway maakt van de Comfort Touch thermostaat een slimme thermostaat. Met de Comfort Touch app is de CV-ketel eenvoudig op afstand te bedienen via een smartphone of tablet.

De Comfort Touch app is ontworpen als een verlengstuk van de Comfort Touch thermostaat. De Comfort Touch app is qua stijl gelijk aan de thermostaat. De Comfort Touch thermostaat is te gebruiken met cv-ketels die gebruik maken van Smart Power (toestellen gemaakt vanaf februari 2017).

Mijn Comfort Touch App kan de gateway niet vinden, hoe kan dit?

Zorg er voor dat deze punten werken:

  • De gateway staat aan;
  • De gateway is verbonden met het internet. De netwerkkabel is aangesloten op poort 1 van de router;
  • Er staat stroom op de gateway, er branden lampjes op de gateway;
  • De smartphone staat in de wifi-modus.

Bekijk ook de video handleiding van de Gateway.

Waar vind ik de privacyvoorwaarden van de Comfort Touch App?

U kunt de privacyvoorwaarden van de Comfort Touch app hieronder als PDF downloaden.

  Download de privacyvoorwaarden

Waar is de Comfort Touch set verkrijgbaar?

De Comfort Touch set is verkrijgbaar via de installateur. Vraag naar de mogelijkheden bij uw installateur.

  Zoek een installateur

Mijn app geeft aan dat ik geen verbinding heb, wat is er aan de hand?

Een probleem met de verbinding kan meerdere oorzaken hebben, zo kan het liggen aan de verbinding met het internet of aan de verbinding met de ketel. De lampjes op de gateway geven hiervan een aanduiding. In onze storingswijzer kunt u de verschillende verbindingsproblemen en de daarbij horende oplossingen vinden.

  Bekijk storingswijzer

Hoe maak ik een weekprogramma in de Comfort Touch App?

U kunt hier een handleiding vinden voor het opstellen van een weekprogramma in de Comfort Touch App. Of bekijk onderstaande video.